Pogadanki kryzysowe

Dwie scenki z życia.

Scenka numer jeden:

Dzwoni do mnie pan z plusa. Właścicielem telefonu formalnie jest Tata, więc tłumaczę mu, że co prawda nie jestem Tatą, ale używam tego numeru:

On: Dzień dobry, ma pani czas?

ja:  Właściwie, to NIE…

On: No dobrze, ale to naprawdę zajmnie tylko chwilkę…

(idę więc środkiem ulicy i gadam do komórki)

On: No dobrze, czy słyszała pani o umowie minutowej?

Ja: Tak, słyszałam, nie opłaca mi się to.

(po jakiego grzyba mam nie dość, że rezygnować z korzystnej umowy, dzięki której mam pięć numerów gratis bez limitów, to jeszcze pakować się w coś, czego celem jest zachęcenie mnie do generowania dużych rachunków?)

On: Jest pani pewna? Przecież można częściej telefon wymieniać.

Ja: No ale po co ja mam wymieniać telefon skoro stary nadal działa?

On: Można przecież kogoś obdarować, np. z rodziny

Ja: To niech pan spróbuje zadzwonić na któryś z czterech innych numerów mojej rodziny….

Rozłącza się. Trafiony – zatopiony,

Scenka numer dwa:

Jadę tramwajem. tramwaj, jak wiadomo miejsce publiczne i w ogóle, świetnie się w nim rozmawia, w szczególności na tematy religijne, polityczne i finansowe. Dzwoni pani z banku:

Pani: Dzień dobry, czy mam przyjemność z panią Katarzyną?

Ja: Tak, właśnie ze mną.

Pani: Bo widzi pani, dzwonię z banku i tutaj mamy dla pani taką propozycję…

(czuję co się święci… kocham banki po prostu… zadziałam przez zaskoczenie, myślę)

Ja: Ale ja naprawdę NIE CHCĘ KREDYTU.

Pani: No dobrze, ale tutaj przygotowaliśmy też dla pani ofertę karty kredytowej

Ja: Karty też nie chcę.

(normalnie trzeba mieć niedobrze w głowie żeby być studentem i chcieć kartę KREDYTOWĄ)

Pani: A to dziękuję.

Trzask.

Oto, jak kochają mnie firmy, z którymi związałam się długimi umowami. Oto recepta na kryzys po prostu.

Skomentuj

