Adam Zagajewski „Jak wygląda człowiek który ma rację” {Adam Zagajewski „What does the man who is right look like?”}

Jak wygląda człowiek który ma rację

jaki krawat nosi ten człowiek

czy mówi całymi zdaniami

czy jest w zniszczonym ubraniu

czy wyszedł z morza krwi czy wyszedł

z morza niepamięci czy na jego ubraniu

są jeszcze ślady ostrej w smaku soli

z jakiej epoki jest ten człowiek

czy cera jego jest ziemista

czy płacze przez sen co mu się śni

czy ciągle ten sam pokój

z wyjętym sercem ściany czy mówi sam

do siebie czy mieszka w wynajętym ciele

starego człowieka jak wysoki czynsz niepokoju

płaci za tę klitkę czy jest wygnańcem

z jakiego miasta czy to ciekawaość

tak go pędzi czy to mu się opłaca

kto za to odpowiada skąd jest ta plama

na jego płaszczu kto za nim stoi

czy umiałbyś mu powiedzieć że wszystko jest

względne zależy jak na to spojrzeć

nie wiadomo jak jest naprawdę

sprawdź czy potrafisz go poznać

kiedy przechodzi przez ulicę

zgarbiony pod ciężarem mózgu

6 thoughts on “Adam Zagajewski „Jak wygląda człowiek który ma rację” {Adam Zagajewski „What does the man who is right look like?”}

  1. Mam nadzieję, że nie łamię praw autorskich. Wiersz przepisałam z mojej własnej książki a nie przekopiowałam z sieci. Za książkę zapłaciłam. Podaję autora 🙂

      • Jasne jasne, ale nie o to chodziło. To co napisałem wzięło się stąd, że nie mam najlepszego zdania o Anglikach (tak, wiem – są jeszcze Amerykanie, Australijczycy i cała reszta „narodów, dla których pierwszym językiem jest angielski”) i czasem wydaje mi się, że oni i tak by tego nie zrozumieli. To jest oczywiście mało prawdziwe i pewnie jest to tylko moje uprzedzenie. A komentarz był raczej żartem – dlatego buźka z mrugnięciem była 🙂

Skomentuj

